29.8.07

* Baba bir yönetmen - David Lynch ve son filmi

David Lynch'in son filmi "Mulholland Drive" gösterimde... "Wild At Heart", "Blue Velvet", "Lost Highway" gibi, gerçek ve hayalin içiçe geçtiği, izleyicinin bu ikisini ayırmakta zorlandığı, son derece ilginç hikaye ve karakterlerle dolu, müziklerin filmin atmosferini çok başarılı şekilde güçlendirdiği (özellikle Angelo Badalementi'nin besteleri) filmlerin yönetmeni adını en çok "Twin Peaks" dizisi ile duyurmuştu... (Bu arada 28 Nisan'da CNBC-E kanalında "Twin Peaks: Fire Walk With Me" filmi gösterilecek)
Adamın filmlerinden zevk alabilmek için kesinlikle stiline alışık olmak ve sevmek gerekiyor. Yoksa filmlerden "Ne saçma şey yahu? Abi hiçbirşey anlamadım, gitti bizim paralar" diye çıkmak işten bile değil...

"Mulholland Drive"ı diğer filmlerinden de fazla beğendiğimi söyleyebilirim. Henüz filmi görmemiş ama görmek isteyenler için, filmi seyrederken aşağıdaki noktalara dikkat etmelerini tavsiye ediyorum. Ben bunları Radikal Gazetesi'nde okudum. Keşke filmi bunları bilerek seyretseydim, zira bu soruların hiçbirine cevap veremedim. Bir daha seyretmek farz oldu şimdi...
Haa bu arada filmde, genç yönetmeni filminde kendi istedikleri kızı oynatmaya zorlayanlardan birinin (espresso olayını yaratan) David Lynch'in birçok projesinde birlikte çalıştığı besteci Angelo Badalementi olduğunu söylemek isterim.

- Daha künye bile görünmeden en azından iki ipucu veriliyor.
- Kırmızı abajurun görünüşü.
- Adam Kesher hangi film için oyuncuları deniyor? Adını duyabildiniz mi? Filmin adı tekrarlanıyor mu?
- Kazanın geçtiği yer.
- Anahtarı kim veriyor? Neden?
- Sabahlık, kül tablası ve kahve fincani!
- Club Silencio’da ne için toplanılıyor, neyin farkına varılıyor ve ne hissediliyor?
- Yetenek Camilla’ya yardım etmeye yetti mi?
- "Winkies"in arkasındaki adamın etrafında olan bitene dikkat.
- Ruth teyze nerede?

Hayata iyi bakın

Blueman


19.04.2002

Hiç yorum yok: