29.8.07

* Otobüs durağında kişisel bir metafizik dumuru tecrübesi

Dün akşam Beşiktaş'taki İETT otobüs durağına intikal edip otobüsün kalkmasını bekleme aşamasına yeni geçmişken, hemen yanıbaşımda duran 30 yaşlarında gencin, 60-65 yaşlarındaki bir kadına yüksek sesle ve kızgın bir şekilde şunları söylediğini duydum:

- Anne bak, doğanın obsesyonları (ya da posesyonları da demiş olabilir) birbirinden farklı frekanslarda titreşir ve her organizmanın bunlara aynı şekilde tepki verdiğine dair bilimsel bir veriye şu ana dek ulaşılamamıştır.

Anne konumundaki bayandan duyamadığım kısıklıkta bir ses tonunda gelen cevap üzerine oğul "Anne sus Allah'ım sus diyorum sana sus sus..." şeklinde tepki vererek aşırı sinirlendiğinden birkaç metre ileriye yürüyerek sakinleşmeye çalıştı.

Ben ise tanık olduğum bu diyaloğun şaşkınlığını atarak, konuşmanın bundan sonraki muhtemel bölümlerine daha yakından kulak misafiri olabilmek için anneye daha da yakın bir yerde durdum. Ancak oğul elleri ceplerinde sinirli ve düşünceli biçimde bir oraya bir buraya dolanarak bir daha annesiyle konuşmadı. Otobüs kalkarken oğul en önde, anne ise orta kapının bir arkasındaki koltukta oturuyordu. Ben ise gencin, annesinin hangi cümlesi üzerine bu konuşmayı yapmış olabileceği, içimizde kaç kişinin annesiyle bu şekilde konuşabileceği, hatta kaçımızın herhangi bir nedenle bu şekilde konuşabileceği, annesinin de oğlunun bu konuşmalarına hangi düzeyde cevap verebildiği vs. gibi sorularla başbaşaydım.

Belki de annesi oğluna sadece "Oğlum hava soğuk, yakanı kapat, üşürsün" demişti.

Olamaz mı?

Hayata iyi bakın

Blueman

12.02.2002

Hiç yorum yok: