17.8.07

* Türk "pound"u (Nijerya)

Biraz önce Nijeryalı Personel Müdürümüz Mr. Ozoukwu beni arayarak Türk "pound"unun kaç Nijerya Naira'sı ettiğini sordu. Ben de "pound" değil lira kullandığımızı ve bu para biriminin uluslararası (convertible) bir para birimi olmadığı için önce ABD dolarına ondan da Naira'ya çevrilebileceğini ama Türk Lirası Nijerya Naira'sı oranının yaklaşık 1/10.000 olduğunu söyledim. Burada Türk liralarını dolara da çeviremeyeceğini anlayınca Mr. Ozoukwu sadede gelerek bir arkadaşında yüklü miktarda Türk Lirası olduğunu ve benim bunu alıp Naira vermemin mümkün olup olmadığını sordu. Mr. Ozoukwu'nun dediğine göre arkadaşında tamı tamına beşşş yüzzz binnnnn Türk Lirası vardı. Ben de hafifçe gülümseyerek bunun ne kadar Naira yaptığını bir hesaplamasını istedim Ozoukwu'dan... Biraz hesap kitap yaptıktan sonra önce elli bin, sonra on bin Naira falan dedi ama ben bir daha hesaplamasını istedim. Neyse en sonunda anladı ki bu sadece 50 Naira yapıyordu ve bu para için adamın buraya gelmesine bile değmezdi. (1 ABD Doları = 1,400,000 TL = 140 Naira - yaklaşık olarak tabii)

Bunun üzerine ikimiz de güldük ve telefonu kapattık...

Hayata iyi bakın

Blueman

27.08.2001

Hiç yorum yok: