12.9.07

* Neruda ve oyun

“Şair Pablo Neruda, bundan tam 30 yıl önce, 23 Eylül 1973’te öldüğünde 69 yaşında bir çocuktu. Santiago’ya yüz kilometre mesafedeki Isla Negra’da, biriktirdiği renkli şişelerin, böceklerin, deniz kabuklarının, mürekkep şişelerinin arasına gömüldü. Neruda, “Evimi bir eğlence parkı gibi düşündüm ve sabahtan akşama kadar oyun oynuyorum!” demişti.
Şu kadarını söyleyeyim ki, Neftali Reyes Basualto, 1904 yılında Şili’nin Parral isimli küçük bir şehrinde dünyaya gelmişti. Çocuk yaşta şiire başlamış, 15 yaşında (Çekoslovak şair Jan Neruda’nın anısına) “Pablo Neruda” adını almış, hayatı boyunca kozmos, temel elementler (toprak, su, hava), Latin Amerika ve özellikle de aşk üzerine yazmıştı.
“Oyun oynamayan çocuk, çocuk değildir, ama oyun oynamayan insan da içindeki çocuğu, bir daha görmemek üzere kaybeder. Evimi bir eğlence parkı gibi düşündüm ve sabahtan akşama kadar, oyun oynuyorum! Ve yaşadığımı itiraf ediyorum!”
Benim sözlerimin tarihe geçeceğini sanmam. Ama ben de, ölümün kokusunu aldığım gün, “Yaşadığımı itiraf ediyorum” diyebilmeyi isterdim.”

Serdar Devrim – Hürriyet – 24.09.2003

Sabah trafiğinde dalgın gözlerle yol alırken, radyoda kulağımıza çalınan onlarca reklam sloganından biri de sanki aynı mesajı vermektedir:

“Hayat sizin oyun alanınızdır. Tadını çıkarın”

Hayata iyi bakın

Blueman

24.09.2003

Hiç yorum yok: