23.10.07

* Mutlu olmak, kendini mutlu etmek

Kadınlar Nasıl Mutlu Olacağını Bilir

Çikolata bahanedir, mutsuzluğu bir çikolata parçasıyla mat etmek ise şahanedir. Zira mutluluk kadına, çoğu zaman bir paket çikolata uzaklığındadır.
8 ünlü kadın, değişen ruh halleriyle mücadele yöntemlerini Boyner Grubu’nun iki ayda bir yayınladığı Mecmua Dergisi’ne anlattılar.

Ayça Sen (Gazeteci)

Sevdiğim şeyleri arkadaşlarıma veriyorum
Sıkıntılı olduğumda, çok sevdiğim iki dostum var, onları ararım. Onları bulamazsam, mutlaka bir ders almam gerekiyor diye düşünürüm. Ders almaya halim yoksa, açar Mesnevi okurum. Onu yapmaya da halim yoksa, ki olabiliyor duş alırım. Biraz ağlarım. Hatta epey ağlarım. Her zorluktan sonra mutlaka bir kolaylık geleceğini düşünerek kendimi rahatlatırım. Sabah güneş doğmaya yakın kalkarım. Çok fazla alışveriş yaparım. Mesela mendil satan bir çocuğa 20 milyon da olsa verdiğimde çok iyi hissederim! En çabuk tesirlisi bu. Sevdiğim şeyler alıp, onlardan vazgeçerek arkadaşlarıma veririm. Çok etkili, tavsiye ederim.

Figen Batur (Hürriyet Gazetesi Yazarı)

Hiçbir şeyi planlamam
Sıkıntıyı arkada bırakmak için hiç bilmediğim bir ülkeye yolculuk yaparım. En azından oradayken hiçbir şeyi hatırlamam. Uzak bir ülkeye giderim ve tek başıma gezerim. O yere ait yeni şeyler öğrenirim. O ülkeyi her şeyiyle hissetmek isterim. Önceden program yapmadan rahat rahat... Güzel otellerde kalır, güzel yemekler yer, oranın kültürüne dokunurum. Gidip de bir evde kalmam yani. Dediğim gibi, hiçbir şeyi planlamam. Her şeyin o anda gelişmesini isterim. Bu ülkenin de doğuda olmasını tercih ederim. Çünkü doğu daha çok ilgimi çekiyor. Dilini, insanını, kültürünü bilmediğim, benim için yeni olan ülkeyi tercih ederim ve oradayken hiçbir şey düşünmem.

Yasemin Bradley (Beslenme ve Diyet Uzmani)
Kitapçıya giderim
Canım sıkkın olduğunda aile toplantılarına katılırım. Ailemle birlikte olmak, ne kadar bezgin olsam bile beni canlandırır. Birlikte yemek yemek, gülüşmek, konuşmak, dertleşmek... Aile ortamı beni pozitif enerjiyle doldurur. Ya da eşimle birlikte şehir dışına çıkarım. Şehrin dışında bir yerde evimiz var, oraya giderim. Şehir negatif enerjiyle dolduruyor insanı. Bana iyi gelen şeylerden biri de kitapçılarda dolaşmak. Bir kitapçıda uzun uzun dolaşıp bir sürü kitap satın almak, onları yüklenip eve dönmek kendimi iyi hissettirir. Farkındaysanız uçuk şeyler söylemedim beni mutlu eden şeylere örnek olarak. Çünkü basit gibi gözükenleri yapmak mutlu eder beni.

Emel Kurhan (Tasarımcı)
Kıyafetimi değiştiriyorum
Sıkıntılı anlarımda müzik dinlerim. Dans ederim. Genel olarak hazırladığım mix CD’ler var, onları koyarım ama genelde Michael Jackson’ın 80’lerde yaptığı müzikle dans ederim. Çok çok sıkıntılıysam uyumayı tercih ederim uzun uzun. Bazen çikolata yerim ama şimdilerde kesmeye çalışıyorum. Çok kötü bir gün geçiriyorsam kıyafetimi değiştiririm onun üzerimdeki olumsuz etkisinden kurtulmak için. En radikal yaptığım şeyse saçımı kestirmek oldu. Uzundu saçlarım, belime geliyordu. Bir sıkıntı anında gittim küt kestirdim. Sonra bir başka sıkıntı anında da bu sefer daha da kısaltarak kısacık yaptırdım. Şimdiki saç stilim bir sıkıntı sonucu doğdu.

Zeynep Tanbay (Dansçı-Koreograf)
Yeni bir şey yaratırım
Sıkıntılı olduğumda dans ederim. Dansçı olduğum için her şartta, koşulda ve ruh halinde her şeyi geride bırakıp dans ederim. İleride yapabileceğim bir koreografiyi o anda oluşturabilirim. Müziği koyup doğaçlama yaparım. Yeni yaratılacak bir şeyin ilk tohumlarını atarım. O anın kıvılcımlarını yakalayarak yeni bir şey yaratırım. Ya o anda çalıştığım bir dansın yeni halini oluştururum, ya da yepyeni bir şey. Bu dans, koreagrafisiyle, müziğiyle, önceden yaptığım bir dans olmaz. Müzik içın özel bir tercihim olmaz. Normalde klasik, caz ve değişik türdeki müziklerden hoşlanırım ama şeçeceğim müzik, koreografımı tamamlayacağı için dansa göre olur.

Tilbe Saran (Tiyatrocu)
Sanatın her türü iyi gelir
Sıkıntılı olduğumda sevdiklerimin yanına giderim. Arkadaşlarımın, annemin... En güzeli de doğaya kaçmak. Benim için herhangi bir ağaç gölgesi yeterli. Bir çınar, bir kestane. Yanımda kimse olmadan, tek başıma... Varsa iyi bir konsere, filme, oyuna giderim. Sıkıntılı olduğum zamanlar ağır bir filme oyuna giderim. Sıkıntılı olduğum zamanlar ağır bir filme gitmem diye bir şey yok. Sanatın her türlüsü insan ruhuna iyi gelir. İyi sanattan bahsediyorum tabii. Kitap için de aynı şey geçerli, nasıl bir tür kitap olduğunun önemi yok. Müzik tercihim ise klasik caz, New Orleans... Yeni olmayan müziğe ilgi duyuyorum. Sanatın türünü ayırt etmem. Sanatın her türlüsü bana kendimi iyi hissettirir.

Zeynep Fadıllıoğlu (Tasarımcı-Yönetici)
O anı yaşarım
Sıkıntılarımı üzerimden atmak, sorun ve endişelerden kurtulmak için yoga ve meditasyon yapıyorum. Kötü geçen bir günün ardından yoga yaparak rahatlamaya çalışıyorum. Nefes alıp vererek dinlenmek ve sakinleşmek bana faydalı geliyor. 19 yıldır yoga yapıyorum. Geçen yıl meditasyon yapmaya başladım. Günde en az 2 kere meditasyonla kendi içinize dönmek ve o anı yasayarak geçmişin sorunları ve geleceğin endişelerinden kurtulmak mümkün.

Hürriyet Kelebek Eki - 04.11.2004

Hayata iyi bakın

Blueman

05.11.2004

Hiç yorum yok: