19.11.07

* Ağustos dolunayı ve biraz keyfetmek

Gözleri dakikalarca denize bakıp durmak istiyordu.
Ruhu o maviliğe bakarak sakinleşmek...
Benliği o derinliklerde bir kanyonun yüksek kenarından dibe doğru uçarçasına süzülürken özgürlüğü hissetmek...
Sonra sıcak bir yaz akşamı,
Kalabalık bir köy meydanında yaz rehaveti ile dolaşan insanları, oyunlar oynayan çocukları, köpekleri ve kedileri izlemek,
Soğuk bir bardak biradan veya bir fincan kahveden bir yudum almak...
Özel olanı daha bir yanında, gönlünde hissetmek,
Denizden gelen esintiyle içi ferahlarken,
Her gece biraz daha dolunaya yaklaşan ayın gökyüzünde bir yay çizerek ilerlerken denize vuran yansımalarında kaybolmak...

Ağustos dolunayı şükür bu güzellikleri bağışladı pek çoğuna...

Basitti bazen yaşamak... Hayatta çok basitti bazen mutlu olmak...




“Akılla bir konuşmam oldu dün gece;
"Sana soracaklarım var" dedim;
Sen ki her bilginin temelisin,
Bana yol göstermelisin.
Yaşamaktan bezdim, ne yapsam?
"Birkaç yıl daha katlan" dedi.
“Nedir” dedim “bu yaşamak?”
“Bir düş” dedi; “birkaç görüntü.”
"Evi barkı olmak nedir?" dedim;
"Biraz keyfetmek için
Yıllar yılı dert çekmek" dedi.
"Bu zorbalar ne biçim adamlar?" dedim;
"Kurt, köpek, çakal, makal" dedi.
"Ne dersin bu adamlara?" dedim;
"Yüreksizler, kafasızlar, soysuzlar" dedi.
"Benim bu deli gönlüm" dedim;
"Ne zaman akıllanacak?"
"Biraz daha kulağı burkulunca" dedi.
"Hayyam'ın bu sözlerine ne dersin?" dedim;
"Dizmiş alt alta sözleri,
Hoşbeş etmiş derim" dedi.”

Alıntı

Hayata iyi bakın

Blueman


09.08.2006

Hiç yorum yok: